vrijdag 3 mei 2013

03-05-2013: Rondje streek

Het was vandaag heerlijk zonnig weer met weinig wind, dus ben ik weer eens per fiets wezen streekvogelen. En vlinderen, niet te vergeten, want het Oranjetipje stond nog altijd in de wacht voor de jaarlijst. En ja hoor, vandaag vlogen ze eindelijk langs de Nieuwe Zuiderlingedijk. Ik had er minstens vier mannetjes. Bij Lappenheide zaten vandaag wat steltjes. Afgezien van de normale Tureluurs, Grutto's, Kieviten en Kluten kon ik vandaag ook genieten van een Oeverloper, een Groenpootruiter, een Witgat en een Bosruiter. Vier doortrekkende steltjes, vier verschillende soorten. Zo zien we het graag. Langs de Nieuwe Zuiderlingedijk hoorde ik diverse Sprinkhaanrietzangers. Op mijn Cetti's Zangerplek van vorig jaar zat nu een fraaie Purperreiger, die zich bijna liet fotograferen. Bij Vogelswerf vlogen er drie Visdieven voorbij, en ook die had ik dit jaar nog niet veel gezien.

1 opmerking: