vrijdag 12 juli 2013

12-07-2013: Lappenheide checken

Ma Kuifeend met kind.
Zojuist even naar Lappenheide gefietst om te checken of daar soms al wat leuke steltlopers verzamelen. Of beter nog: of er wellicht een leuke zeldzaamheid was neergestreken. Dat was niet het geval, maar met drie Witgatjes, een Oeverloper, drie Kleine Plevieren, twee Grutto's, wat Kluten, een Tureluur, 35 Kieviten, een Ooievaar, een Aalscholver en zowel Boeren-, Huis-, Oever- en Gierzwaluw was het best weer genieten. Ook leuk waren de Berg- en Kuifeenden met jongen. Vooral die laatste zijn erg grappig, want die jonge beestjes duiken al van heel klein af aan, zoals ik een tijdje geleden kon vaststellen. Nu wilde ma Kuifeend wel even op de foto met een van haar kinders.

2 opmerkingen:

  1. Je noemt hier nogal wat op Jan daar heb ik heel wat meer tijd voor nodig. maar het was vast genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, Jan, je ben aardig bezig de laatste tijd:-) Geweldig om alles weer te lezen en te bekijken en wat heb je die Grote Keizerlibel en die Rups van de Sint-Jacobsvlinder mooi op de foto gezet! En een kruisbek in de AWD, das dan weer een soort die ik daar nooit verwacht had....Jammer hé, dat die zeldzaamheid op de lappenheide maar uitblijft maar eens...Zul je net zien dat een ander die twitch weer scoort:-)Heb nog ff op waarneming gecheckt wat je zoal gezien hebt en das weer een lange lijst...(incl. AWD) Toch duim ik voor je dat jij met je volgende blog(s) onze streek eens goed op de (vogel)kaart zet!!

    Groet Kees

    p.s. Dank je wel voor de link en de reactie op mijn site/blog!

    BeantwoordenVerwijderen