vrijdag 6 juni 2014

06-06-2014: Een paar uurtjes in de Koornwaard

Bruine Korenbout, mannetje. De eerste keer dat ik een mannetje voor de lens kreeg.
Vandaag was het lekker weer en ik wilde wel weer eens op pad, dus stapte ik aan het eind van de ochtend op de fiets en reed naar de Koornwaard bij Heukelum, een plek die ik de laatste tijd heb leren kennen als leuk voor libellen, planten en vogels.
Ik werd zoals de laatste tijd gebruikelijk is, verwelkomd door de Cetti's Zanger, die nog steeds rond de ingang huist. Leuk! Opvallend vandaag waren de grote aantallen zingende Bosrietzangers en ook het hoge aantal Kleine Vossen, die fourageerden op de uitbundig bloeiende Echte Valeriaan. Ik vond er ook een Atalanta en een Distelvlinder tussen, maar verder niets.
Distelvlinder.
Ik vond mijn eerste Vroege Glazenmaker van het jaar, maar het lukte niet hem te fotograferen. Dat ging wel goed met de twee Bruine Korenbouten die ik tegenkwam, waaronder een uitgekleurd mannetje. Het was me nog niet eerder gelukt om een adult mannetje te fotograferen. Erg leuk dus.
Vrouwtje Bruine Korenbout.
Qua vogels genoot ik nog van onder meer Koekoek, Tuinfluiter, Bruine Kiekendief, Visdief, Rietgors en Zwarte Stern.
Atalanta op Echte Valeriaan.
Vrouwtje Bruine Korenbout.
Grote Roodoogjuffer.

1 opmerking:

  1. het is nu genieten je kan gewoon op een bankje gaan zitten en de concerten tot je laten komen.

    BeantwoordenVerwijderen