maandag 19 januari 2015

19-01-2015: Grote Zee-eend

Stormmeeuw op een eiland.
Het was onze vrije dag, het zou niet regenen en niet stormen, dus ik dacht lekker te gaan fietsvogelen vandaag. Maar als het niet regent en niet stormt is er altijd nog mist die de vogelaar het leven zuur kan maken en dat was vandaag helaas het geval. Teneinde vogelgewijs toch nog iets zinnigs te doen, besloot ik de Grote Zee-eend van Houten te gaan opzoeken, voor een binnenlandbewoner als ik toch een soort die je hooguit een paar keer per jaar tegenkomt en die je maar beter in de tas kunt hebben.
De Grote Zee-eend van Houten.
In de hoop dat de Rietplas, waar de vogel huist, een beetje te overzien zou zijn met die mist, treinde ik het korte stukje naar Houten Castellum en vandaar was het nog maar een klein eindje lopen naar de plas. Tot mijn grote genoegen was de plas goed te overzien en vond ik de Grote Zee-eend vrijwel meteen, ver weg aan de overkant. Dus liep ik naar 'm toe om hem wat beter te kunnen bekijken. Ik maakte een paar bewijsplaatjes (meer zat er niet in met dat donkere weer) en ging na een uurtje weer huiswaarts. Missie geslaagd.

1 opmerking:

  1. Ja voor het zelfde geld zat de plas potdicht maar deze heb je alvast ,weer een mooie dag.

    BeantwoordenVerwijderen