dinsdag 22 maart 2016

22-03-2016: Volop lente op Lappenheide.

Diverse Tureluurs lieten zich zien en horen.
Vanmorgen ben ik even naar Lappenheide gefietst om te zien hoe de vogelstand van zaken daar is. En zie: het bleek er volop lente te zijn! Het echtpaar Ooievaar zat op z'n nest. Een Tjiftjaf zong vanuit het bosje naast de plas. Zeker 35 Grutto's, waaronder een prachtig uitgekleurde IJslandse Grutto, foerageerden in de plas. Er waren alweer zeven Kluten aanwezig, hopelijk gaan ze er dit jaar weer broeden. Minstens drie Tureluurs lieten zich zien en horen en jawel, daar waren de eerste twee Kleine Plevieren van 2016! Bij een plasje iets verder langs de weg liepen zeker vijf Witte Kwikstaarten en daarbij zat een fraaie adulte Waterpieper in zomerkleed! Ik bleef niet al te lang, want er kwam in rap tempo een inktzwarte lucht op me af. Maar toen ik naar huis fietste hoorde ik aan de overkant van de Linge een Cetti's Zanger twee riedels weggeven. Dichter bij mijn huis heb ik ze nog niet gehad. Nog even en ik kan 'm als dakterrassoort bijschrijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten