zondag 31 juli 2016

31-07-2016: Geen Zwarte Ooi, wel Blauwe Glaas.

Naar aanleiding van een melding van een Zwarte Ooievaar die bij Schoonrewoerd zou rondstappen tussen de Ooievaars, stapte ik rond halfeen vanmiddag nog even op de fiets. Ter plekke aangekomen was er helaas geen ooievaar, wit of zwart, in zicht. Na nog wat zoeken in de omgeving fietste ik via het Hoogeind terug richting Leerdam. Van daar ging ik de Lichte Kade op en aan het eind daarvan, bij het bosje, zag ik ineens een heleboel Paardenbijters vliegen. Het waren er zeker 15-20. Erg leuk natuurlijk, en omdat ik ook wat witjes zag vliegen, stapte ik af om de boel eens nader te inspecteren. Ik vond veel Bont Zandoogjes, een Gehakkelde Aurelia, alledrie de gewone witjes en een Dagpauwoog. Van de libellen afgezien van de Paardenbijters een Bruine Glazenmaker en... een Blauwe Glazenmaker, en dat was nog een nieuwe voor mijn libellenlijst 2016. Ondanks de dip van de Zwooi was het uitstapje dus toch niet voor niets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten