zondag 9 oktober 2016

09-10-2016: Klapekster, een nieuwe regiosoort & een lekkere jaarsoort.

De Klapekster!
Gisteren werd er in de uiterwaarden van Everdingen een Klapekster gezien en vanmorgen bleek de vogel nog aanwezig. Aangezien de Klapekster nog een jaarsoort en bovendien een nieuwe regiosoort voor me was, moest ik er natuurlijk op af. Onderweg hoorde ik een Cetti's Zanger zingen bij De Waaij. Het was lekker zonnig weertje en er stond weinig wind, zodat ik lekker opschoot. Ter plaatse aangekomen ontmoette ik een paar andere vogelaars die de vogel hadden teruggevonden aan de Gelderse kant van Fort Everdingen. Jammer, want dat is net niet binnen de regio Vijfheerenlanden. Maar gelukkig vloog de vogel ook nog even naar de Utrechtse kant, zodat ik hem officieel mag tellen voor mijn regiolijst. De Klapekster liet zich leuk bewonderen door de kijker, maar zat wel vrij ver weg, zodat goeie foto's er niet in zaten. Niettemin was het zwaar genieten van deze leuke soort en onderwijl vlogen er nog Keep, Koperwiek en Veldleeuwerik over en vond ik ook nog een man Roodborsttapuit.
Nog een plaatje van ver weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten