donderdag 23 maart 2017

23-03-2017: Zomertalingen en Kleine Plevieren

Mannetje Zomertaling bij Lappenheide.
Omdat er gistermiddag toch een man Zomertaling was gefotografeerd bij Lappenheide, besloot ik om nog even te gaan kijken. Het was immers prachtig weer en de Kleine Plevieren konden ook ieder moment weer terug zijn, dus: erop uit!
Ik stond een halfuurtje te kijken, maar buiten de vaste gasten van de laatste tijd: beide Ooievaars, de negen Kluten, meer dan 50 Grutto's, nogal wat Tureluurs en Kieviten en de normale eendensoorten leek er weinig te beleven.
Maar zie, ineens hoorde ik een bekend geluid en daar kwamen twee Kleine Plevieren over me heen gevlogen, om verderop op een landtongetje in de plas te landen! Hopla, dat was jaarsoort nummer één.

Ik bleef speuren, op de plas, aan de kantjes, in het gras, maar de Zomertaling leek er niet in te zitten. Ik was bijna van plan om het op te geven, maar besloot nog even in het slootje evenwijdig aan de  plas te kijken. En verdraaid, daar dreef vlakbij een paartje Zomertaling op het water! En zoals je ziet liet het mannetje zich ook nog erg leuk fotograferen. Dat waren twee jaarsoorten en een heerlijk uurtje in de voorjaarszon bij Lappenheide!

1 opmerking: