vrijdag 31 maart 2017

31-03-2017: Het lijkt wel zomer.

Blauwborst bij Lappenheide.
Zowel gisteren als vandaag liepen de temperaturen op tot boven de twintig graden. Heerlijk weertje om erop uit te gaan! Gisteren heb ik een hele tijd bij Lappenheide gestaan, met als hoogtepunt een overvliegend mannetje Smelleken. Ook twee Kemphaantjes waren present en enkele Boerenzwaluwen vlogen over.
Vanmorgen vroeg tijdens het uitlaten van Chico, zat er een Zwarte Roodstaart te zingen in het centrum van Leerdam. Een leuke jaarsoort.
Vandaag opnieuw naar Lappenheide gegaan, waar nu heel fraai een zingende Blauwborst te zien was. Een Watersnip zat langs een kantje en het paar Bruine Kiekendieven was weer present. Ook leuk: mijn eerste Klein Koolwitje van het jaar fladderde langs.
Ik ben nog een eindje langs de Nieuwe Zuiderlingedijk gefietst, maar dat leverde alleen de normale soortjes op, waaronder de Cetti's Zanger. Van de vlinders nog wel een man Citroenvlinder, enkele Dagpauwogen en Kleine Vossen. Terug in Leerdam stuitte ik op mijn eerste twee Boomblauwtjes van het jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten