zaterdag 6 januari 2018

06-01-2018: Vijf Kwakken

Eén van de vijf.
Het was droog en vrijwel windstil weer, dus ik besloot er meteen nog maar een fietstocht tegenaan te gooien. Via Rhenoy en dierenparkje De Paay naar de Mariënwaard, dat leek me een leuke route die wel wat jaarsoortjes kon opbrengen. Bovendien kon ik dan meteen even checken hoe het met de Kwakkenstand bij het dierenparkje is gesteld.
Net buiten Leerdam vond ik drie Ooievaars voor de jaarlijst. Vlakbij het dierenparkje mijn eerste Staartmezen van het jaar. En bij De Paay wachtte me een verrassing, want de Kwak heeft zich aardig uitgebreid. Maar liefst vijf vrij vliegende exemplaren zaten op het dak van het verblijf. Altijd leuk fotograferen, al is al dat gaas op de achtergrond natuurlijk niet echt het je van het.
Ik fietste door naar de Mariënwaard, waar het echter rustig was, om niet te zeggen stil; en met de grootste moeite wist ik er een Boomklever voor de jaarlijst uit te trekken.
Kwak 2 van 5.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten